راهکارهای نوین برای تبلیغات مؤثر در اینستاگرام2024-06-20
روش تبلیغات در اینستاگرام به صورت موثر راهنمای کامل راه های تبلیغات در اینستاگرام
در ابتدا باید بگوییم که چالشهای اینستاگرامی در واقع نوعی مسابقه بوده و شباهت زیادی با مسابقات اینستاگرامی دارند. البته تفاوت این دو روش تبلیغ نویسی در اینستاگرام، در نحوه برگزاری مسابقه است. در این چالش شما از فالوئرهای خود دعوت میکنید که محصول یا برندی را تبلیغ کرده و با این اقدام شانس برنده شدن در چالش را به دست آورند. در این روش شما به عنوان اسپانسر یا حامی مالی مسابقاتی که در اینستاگرام برگزار میشوند، به تبلیغ برند و کسبوکار خود میپردازید. در این مقاله به بررسی ۱۰ نکته برای بهینهسازی تبلیغات اینستاگرام میپردازیم. این نکات به افزایش تعامل و تأثیر کلی تبلیغات کمک کرده و فرصتی برای تقویت حضور آنلاین شما فراهم میکنند.
محتوای آنها سند محکمی است که اعتبار برندتان را تایید میکند و با کمک آن میتوانید مشتریان مردد را بهراحتی راضی کنید که انتخابی بهتر از شما وجود ندارد. دعوت مستقیم مخاطب یکی از روشهای تبلیغات برای جذب مشتری به حساب میآید که بیشتر برای مشاغل کوچک و نوپا مناسب است. این نوع کسبوکارها بودجهٔ محدودی برای بازاریابی دارند؛ بنابراین باید بهدنبالِ روشهای رایگان و ارزانتر باشند. برای اینکه بتوانید پایگاه مشتریان خود را شکل دهید به کمک خانواده و دوستان خود نیاز دارید.
تعامل بیشتر با مخاطبان حس اعتماد آنها به برند و کسبوکار شما را افزایش میدهد. در نتیجه احتمال اینکه بعد از خرید یا آشنایی با برند شما، بخواهند آن را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد بدهند، بیشتر میشود. تعیین هدف بر نحوه بهینهسازی تبلیغات اینستاگرام و تعیین بودجه شما برای رسیدن به آن تاثیر میگذارد. بهعنوان مثال، اگر هدف شما این است که کاربران ویدیوی شما را تماشا کنند، احتمالا برای شما مهم نیست که چند کاربر روی لینک مدنظرتان کلیک میکنند.
این پست از بلاگ نوین هاب را تا انتها دنبال کنید و بعد با اطلاعات کامل در اینستاگرام تبلیغ کنید. اما خیلی وقتها این بودجهها با ناآگاهی درباره تبلیغات اینستاگرام هدر میروند و به ناامیدی از تبلیغات آنلاین منجر میشوند. قبل از اینکه به تبلیغ در اینستاگرام بپردازید، باید مشخص کنید که اصلا برای چه میخواهید تبلیغ کنید. پس با توجه به این نکات باید اصول متعددی را برای قرار گرفتن در اکسپلور در نظر بگیریم و بدانیم که پست ما اگر به اکسپلور بیاید برای چه کسانی به نمایش در خواهد آمد. برای اینکه پست های شما در اکسپلور نمایش داده شود با مشاورین ما تماس بگیرید.
این شرکت با بهرهگیری از تیمی متخصص و استفاده از جدیدترین ابزارها و روشهای تبلیغاتی، توانسته است نیازهای متنوع مشتریان خود را برآورده سازد. مهمترین مورد برای تخمین این هزینه، مخاطبان شما و نوع تبلیغاتی است که برای کسبوکار خود در نظر دارید. تبلیغات اینستاگرام میتواند تاثیر چشمگیری بر رفتار خرید مخاطبان داشته باشد.
این اتفاقات میتواند شامل زلزله، سقوط هواپیما و مواردی از این دست باشد. یکی دیگر از موارد مهم که در بحث تبلیغات در اینستاگرام باید به آن توجه کنید، این است که چه زمانی تبلیغات خود را قرار دهید. در بحث تبلیغات در اینستاگرام همانقدر که مهم است که بدانیم در چه پیجهایی تبلیغ کنیم، به همان اندازه هم مهم است که پیجهایی که برای تبلیغ مناسب نیستند را تشخیص دهیم. در اینجا، من ۴ نوع پیجی که برای تبلیغ در اینستاگرام مناسب نیستند را معرفی میکنم.
پیشنهاد ما این است که اگر قصد این کار را دارید حتما با مشاورین ما تماس بگیرید. ربات هایی وجود دارند که کار فالو کردن را بصورت اتوماتیک برای شما انجام میدهند. اتوماتیک کامنت می گذارند، لایک می کنند، هشتگ های خاصی را دنبال می کنند و تمام مراحل بالا را می توانند با زومینگ روی یک یا چند پیج هدف انجام دهند. خیلی سخت است که به صورت مرتب و در زمان بندی خاص این کار توسط یک نفر در روز انجام شود، بخاطر همین بسیاری از کسب و کارها از ربات اینستاگرام برای انجام این کارها استفاده می کنند.
تفاوت این نوع تبلیغ با تبلیغات چرخوفلکی این است که میتوانید از هر تصویر به صفحات محصولات مختلف لینک بدهید و مجموعهای از محصولات را تبلیغ کنید. تبلیغات مجموعهای اینستاگرام در حقیقت شبیه به تبلیغات چرخوفلک است، چون بهصورت مجموعهای از تصاویر یا ویدیوهایی است که با کشیدن انگشت میتوان آنها را تماشا کرد. باید کاری کنید که کاربر، حداقل برای چندثانیه، روی تبلیغ شما توقف کند.
کمپین تبلیغات اینفلوئنسری خود را با کمک جریان اجرا کنید
تبلیغات در اینستاگرام میتواند مثل یک معجزه عمل کند، بهشرطی که مواردی را در مورد آن بدانید و اجرا کنید. فیسبوک برای اینکه یک حس واقعی از مخاطب انتخابی به شما بدهد، گزینهای به نام ارزیابی تعیین جزئیات مخاطبان (Audience definition gauge) را ارائه میدهد. این گزینه به شما یک بازخورد فوری در مورد دامنه محدودیت یا وسعت مخاطبان و همچنین تعداد تخمینی دسترسی به تبلیغ شما را میدهد. از آنجایی که ملاکها زیادی را به هدفگذاری خود اضافه نکردیم، متوجه خواهید شد که مخاطبان نسبتا وسیع به نمایش در میآیند.
مطالعه ادامه این مطلب و تکنیکهایی که شرح میدهیم به شما عزیزان در راستای نتیجه بهتر کمک بسزایی میکنند. علاوه بر این، از طریق تعامل بیشتر با مخاطبان، برگزاری مسابقه یا قرعهکشی، استوریهای داستانی، ایجاد حس ارزش در مخاطب و کمک از مخاطبان برای معرفی شما به دیگران، میتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید. اولین بخش از یک صفحه اینستاگرامی که مخاطب پس از ورود، به آن توجه میکند، بیو آن صفحه یا پیج است؛ بنابراین، این بخش را باید با دقت و جذابیت خاصی نوشت.
برای مثال لینک صفحه خرید محصولات خود را در استوری اینستاگرام منتشر کنید. با توجه به تعداد بالای کاربران اینستاگرام این شبکه اجتماعی به یک روش موثر برای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است و امروزه اینستاگرام مارکتینگ به عنوان یک علم شناخته میشود. با توجه به اهمیت این موضوع، کتابها و منابع آموزشی زیادی در این زمینه منتشر شدهاند. اگرچه بازدهی تبلیغات در این پیجها بسیار بالاست، اما نباید این نکته را نیز نادیده گرفت که هزینه زیادی را باید برای تبلیغات با استفاده از این روش کنار بگذارید. میزان هزینهها در این روش نیز کاملا متفاوت بوده و علاوه بر تعداد مخاطبین و فالوورهای پیج، به میزان اثرگذاری اینفلوئنسر نیز بستگی دارد. انجام تبلیغ با صفحه خالی، نهتنها برای شما سودی نخواهد داشت، بلکه سراسر ضرر نیز خواهد بود.
اما یکی از قواعد صحیح تبلیغات در اینستاگرام این است که تبلیغات، باید در پیجهای مناسبی قرار گیرند، یعنی پیجهایی که از لحاظ محتوایی، به پیج شما نزدیک هستند. شما باید مخاطبانی را هدف قرار دهید که احساس میکنید میتوانید به آنها خدمات یا محصولاتی را ارائه دهید یا اینکه آنها احتمال دارد پیج شما را دنبال کنند. اکثر کسب و کارهای بزرگ و کوچک نسبت به تأثیر تبلیغات بر میزان فروش و جذب مشتریان آگاه هستند. اگر شما نیز برای کسب و کارتان صفحه اینستاگرام دارید، شاید وقت آن رسیده است که تبلیغ نویسی اینستاگرام را شروع کنید. اگر با شیوههای تبلیغ نویسی برایتان آشنایی ندارید، مطالعه این مطلب را از دست نداده و همراه ما باشید.
پیش از آنکه برای رشد کسبوکار و پیج خود به سراغ انجام تبلیغ در اینستاگرام بروید، چندین پست جذاب و با کیفیت در صفحه خود منتشر کنید. تعداد این پستها باید به حدی باشد که به مخاطب این مفهوم القا شود که شما در ابتدای راه نیستید و میتواند به شما و کارتان اعتماد کند. اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی پرطرفدار و محبوب در کشور ایران به شمار میرود، به طوری که فیلتر کردن آن نهتنها موجب کاهش مخاطبانش نشد، بلکه به تعداد آنها نیز افزود. تبلیغ در اینستاگرام یکی از روشهای شناخته شده و پرطرفدار تبلیغات در فضای مجازی به شمار میرود. در دنیای دیجیتال امروز، شاید کمتر کسی را پیدا کنید که روزانه حداقل یک بار از اینستاگرام استفاده نکند، به همین دلیل کسبوکارهای زیادی برای تبلیغات و جذب مخاطب به این فضا روی آوردهاند.
این روش میتواند به تدریج کسب و کار شما را در ذهن کاربران شبکه اجتماعی جا بندازد. در دنیای امروز، برای خرید و مشاهده محصولات، بیشتر افراد به جای رفتن به فروشگاهها و پاساژها، از اینستاگرام استفاده میکنند. هر پیج اینستاگرامی، یک فروشگاه آنلاین برای انواع کسب و کارها تبدیل شده است. اما سوال اصلی اینجاست که کدام فروشگاه میتواند بیشترین مشتری را جذب کند؟ فروشگاهی که هنر تبلیغ را بلد باشد!
استفاده از تصاویر، ویدئوها، استوریها و آگهیهای متنی در اینستاگرام، امکان نمایش محتواهای متنوع و جذاب به کاربران را فراهم میکند. این تنوع در رسانهها، به برندها امکان معرفی محصولات و خدمات به صورت خلاقانه و منحصر به فرد را میدهد. پاسخگویی به نظرات و پیامهای کاربران به محتواهای تبلیغاتی شما نشان از اهمیت دادن به مخاطبان و مراقبت از آنها است. این نوع ارتباط مستقیم با مخاطبان میتواند رابطه مثبتی بین برند و مشتریان ایجاد کند. استوریها یکی از ابزارهای محبوب اینستاگرام و همچنین تبلیغات اینستاگرامی هستند و تبلیغات از طریق استوریها هم میتوانند به کاربران نمایش داده شوند. استوریها به عنوان محتواهای کوتاه موقتی، فرصتی مناسب برای انتشار تخصصی و جذاب تبلیغات فراهم میکنند.
حتی اگر مجانی به شما فالوور فیک دادند هم نگیرید چون مانند سم روی پیج شما عمل می کند. کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به شویراد می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت غیر مجاز و بدون رضایت ماست. برای نوشتن کپشن دقت کنید که از کلمات درست و تاثیر گذار و بدون غلط املایی استفاده کنید؛ چرا که باعث می شود تمایل مخاطب به فعالیت شما بیشتر شود و تعامل شما با مخاطبین افزایش پیدا کند. تصاویر هیجان انگیز و ویدئوی های دیدنی قطعا در جذب مخاطب تاثیر زیادی خواهد داشت. بهتر است که زمینهی فعالیت اینفلوئنسر با زمینهی فعالیت شما یکی باشد.
اینستاگرام هر ماه 2 میلیارد کاربر فعال دارد و هر کاربر بهطور میانگین هر روز 53 دقیقه در این پلتفرم زمان سپری میکند. بنابراین با استفاده از تبلیغات اینستاگرام میتوانید دسترسی خود به مخاطبان را بهطور قابل توجهی افزایش دهید. این تبلیغات میتواند شامل تصاویر، متن، گرافیک و ویدیو باشد یا هر آنچه که کسبوکار شما را به بهترین شکل نشان میدهد. برخلاف پستهای معمولی اینستاگرام، اغلب تبلیغات اینستاگرام با کمک یک لینک اجازه میدهد کاربران به وبسایت دلخواه شما هدایت شوند. کسب و کارهایی هستند که عمده فعالیتشان از طریق وبسایت است و از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند استفاده میکنند. این کسب و کارها، زمانی که تبلیغاتی را در اینستاگرام قرار میدهند، سعی میکنند کاربر را به یکی از صفحات وبسایتشان که معمولاً یک لندینگ پیج است، هدایت کنند (در مورد لندینگ پیج بیشتر بدانید).
بسیاری از افراد ادعا میکنند دارای پیجهایی با فالوورهای بالا و پرتعامل هستند، اما واقعیت این است که تعامل و فعالیت کاربران آنها بسیار کم است. برای جلب توجه الگوریتم اینستاگرام و دیده شدن در اکسپلورر، باید کاربران را به فعالیت و تعامل بیشتری تشویق کرد. برای افزایش دیده شدن خود در اینستاگرام، به تولید محتوای بیشتری بپردازید. پست گذاشتن حداقل یک بار در روز، بهترین راه برای جذب توجه در این پلتفرم است.
- طرح های زیادی با پسوند PSD و AI که پسوند فتوشاپ و ایلوستریتور است در اینترنت موجود می باشد که شما توسط آنها می توانید پست هایی بسیار عالی و با کیفیت درست کنید. {
- همان طور که دیدید شناسایی مخاطبین هدف در آموزش تبلیغ در اینستاگرام بسیار با اهمیت است. |}{
- با توجه به حضور فعال مصرفکنندگان در اینستاگرام، اجرای تبلیغات با هدف جذب مشتری نتایج چشمگیری را به دنبال دارد. |}
- میتوانید خودتان این کار را انجام دهید یا به یک فرد یا شرکت متخصص بسپارید. {
- بسیاری از صفحات میلیونی در این شبکه اجتماعی از طریق تبلیغات در اینستاگرام موفق به کسب درآمد بیشتر شدهاند. |}
- مردم به طور طبیعی به تماشای ویدیوها علاقه دارند، مخصوصا اگر این ویدیوها کوتاه باشند.
این روش در حال حاضر یکی از بهترین روشها برای فروش محصول و خدمات به شمار می آید. در این روش تبلیغاتی اینستاگرام، شما با پرداخت هزینه تبلیغاتی به دلار به صورت مستقیم به اینستاگرام پیج خود را برای کل فارسی زبانان تبلیغ می کنید. برای تولید محتوای با کیفیت تصویری شما نیاز به آموزش کار با نرم افزار فتوشاپ و ایلوستریتور دارید. طرح های زیادی با پسوند PSD و AI که پسوند فتوشاپ و ایلوستریتور است در اینترنت موجود می باشد که شما توسط آنها می توانید پست هایی بسیار عالی و با کیفیت درست کنید. نظرات و تجربیات خود را با من در میان بگذارید؛ زیرا گستره تبلیغات در اینستاگرام بسیار وسیع و متنوع است و هر روز فرصت های جدیدی برای یادگیری و رشد وجود دارد.
این آمار نشان می دهد که اینستاگرام یک پلتفرم چندوجهی است که با آن به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی دارید. به خاطر همین موضوع، کسب و کارها، با هدف گذاری دقیق تر، به مشتریان بالقوه خود نزدیک تر می شوند. با توجه به این اطلاعات، اگر کسب و کار شما به دنبال جذب مشتریان از گروه های سنی مختلف و به ویژه جوانان و بزرگسالان است، تبلیغات در اینستاگرام گزینه ای بسیار مناسب می باشد. تبلیغات در اینستاگرام مستقیم توسط بلاگرها و یا اینفلوئنسرها دراینستاگرام یکی از دغدغه های اصلی کسب و کارهای اینترنتی است. اینستاگرام یک منبع درآمد خوبی برای بلاگرها است و بسیاری از بلاگرها در لابه لای پست های خود کار تبلیغاتی انجام می دهند.
طبق آمار منتشر شده، ۵۴ درصد از بازاریابان اعتقاد دارند که محتوای ویدیویی بهترین نوع محتوا برای دستیابی به اهداف بازاریابی است. بسیاری از افراد سعی میکنند از ابزارهای مختلف برای پیدا کردن کسبوکارهای اطراف خود استفاده کنند. بهعنوان مثال، فرض کنید کاربری میخواهد دوست خود را به شام دعوت کند. او سعی میکند یک رستوران خوب را با بررسی رستورانهای فعال در موقعیت مکانی مشخصی مانند «میدان ونک» یا «مرکز تجاری پالادیوم» انتخاب کند.
شرکت واژه گستر با استفاده از این استراتژیها، تجربههای موفقی را در زمینه تبلیغات اینستاگرامی به دست آورده است که میتواند الگویی برای سایر شرکتها باشد. قبل از شروع به تبلیغ در اینستاگرام، باید اهدافی خود را به دقت شناسایی کنید. آیا هدف شما افزایش فروش، افزایش شناخت برند، جذب مخاطبان جدید یا تقویت رابطه با مشتریان فعلی است؟ با شناسایی اهداف خود، میتوانید استراتژیهای مناسب تبلیغاتی را طراحی کنید. از جمله موارد مهم، ساختن پیج و صفحه جذاب است، که با این اقدام، فرصت افزایش تعداد فالوورها بعداز ورود کاربر به صفحه افزایش مییابد.
تحقیقات اخیر نشان داده است که 70% از کاربران اینستاگرام برای خرید بعدی خود به این پلتفرم مراجعه میکنند. از سال 2015، هر کسی میتواند با اکانت اینستاگرام برای کسبوکار خود تبلیغات اینستاگرام ایجاد کند. با این روش شما کنترل کاملی بر تبلیغات، نحوه نمایش آنها و اینکه چه کسی آنها را میبیند، دارید و این تبلیغات معمولا بهطور مستقیم از حساب شخصی شما پست میشود. تبلیغات اینستاگرام در حقیقت صفحاتی هستند که برای تبلیغ کسبوکار و معرفی محصولات یا خدمات شما پول دریافت میکنند همچنین تبلیغاتی که شما در صفحه ویژه کسبوکار خود منتشر میکنید.
نکات مهم شات کردن در اینستاگرام
برای مثال، شما میتوانید آیدی اینستاگرام خود را روی کارت ویزیت و بروشورهایتان چاپ کنید یا روی تابلوی فروشگاه خود به اکانت خود در اینستاگرام هم اشاره کنید. از طرفی، هنگام گفتوگو با دیگران، آنها را به بازدید از اکانتتان دعوت کنید. از مشتریان خود بخواهید تجربهٔ خود را با سایر دوستانشان در میان بگذارند. به عبارتی، آنها باید از ویژگیها و تاثیری که محصول شما در زندگی آنها گذاشته است، صحبت کنند تا سایر افراد متوجه شوند که با خرید آن محصول به چه چیزی دست پیدا خواهند کرد.
شما همچنین به کمک این کمپین می توانید میزان دسترسی و تعامل خود را برای بازار هدف خود افزایش دهید. اگر می خواهید یک حساب کاربری حرفهای اینستاگرام برای تبلیغات داشته باشید، باید فید اینستاگرام شما یک تم مشخص داشته باشد و باید پستهای شما از این تم تبعیت کنند. چون IGTV به شما این امکان را میدهد تا ویدئوهایی به طول ۶۰ دقیقه منتشر کنید، دلیل نمیشود که از اصل کوتاه بودن ویدئو غفلت کنید. بهترین ویدئوهای تبلیغاتی در IGTV آنهایی هستند که طول بین ۱ تا ۳ دقیقه دارند. استیکرهای متعددی برای استوریهای اینستاگرام وجود دارد که یکی از مهمترین آنها برای کارهای تبلیغاتی، استیکر لوکیشن است. اگر کسی سوالی پرسید یا درباره صفحه معرفیشده نظر داد، حتماً پاسخ دهید.
{محتوا ها و تصاویر چشمگیر و جذاب
|}پس چگونه میتوانیم در اینستاگرام بهتر تبلیغ کنیم؟ این سوال ممکن است برای شما به عنوان یک فروشنده، اهمیت داشته باشد. همان طور که دیدید شناسایی مخاطبین هدف در آموزش تبلیغ در اینستاگرام بسیار با اهمیت است. با استفاده از ابزارها و قابلیت های موجود می توان به طور موثری مشتریان جدیدی را جذب کرد. با دقت در انتخاب مخاطبان و طراحی کمپین های هدفمند، به نتایج قابل توجهی برسید و کسب و کار خود را به موفقیت برسانید. هیچ چیز به اندازه شناسایی مخاطبین هدف برای آموزش تبلیغ در اینستاگرام اهمیت ندارد.
برای شرح این روش از تبلیغ نویسی در اینستاگرام لازم میدانیم که به نکته مهمی اشاره کنیم. برای مثال آیا هدف شما جذب فالوئر است یا فروش محصول؟ متناسب با اهدافی که دارید، میتوانید مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید. تبلیغات اگر هدفمند نباشد، تأثیر و نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. انجام تبلیغ در اینستاگرام به خودی خود باعث افزایش مخاطبان و رشد کسبوکار شما نمیشود.
این زمانها معمولاً زمانهایی هستند که آقایان در حال استراحت هستند و احتمال بیشتری وجود دارد که توجه آنها به تبلیغات شما جلب شود. بنابراین، انتخاب زمان مناسب برای درج تبلیغات، یکی از عوامل مهم در موفقیت یک کمپین تبلیغاتی است. قبل از اینکه به فکر چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم، باشید؛ حتما باید مخاطبان خود را به خوبی شناسایی کنید.
اینفلوئنسرها کسانی هستند که دنبالکنندگان زیادی در اینستاگرام دارند و درمورد موضوعات مختلف (مانند مد، ورزش، سبک زندگی و...) پست میگذارند. مطمئن شوید که پیام تبلیغاتی شما با نیازهای مخاطبان هدفتان مطابقت داشته باشد و از سبک ارتباطی متناسب با آنها استفاده کنید. این مورد، یک رویکرد هدفمند برای برندسازی مؤثر و عاملی مهم در موفقیت تبلیغات اینستاگرام است.
برای افزایش لایک و بازدید و ویو پیجتان 200 تا از این افراد را فالو کنید (ترجیحا خارجی های معروف مثل کریستین رونالدو یا مسی یا خوانندگان معروف و بازیگران) و 4 ساعت بعد آنها را آنفالو کنید. اگر کار یا خدمات شما در منطقه ای خاصی است می توانید با اضافه کردن نام شهر یا منطقه جذابیت بیشتری برای کاربران آن شهر یا منطقه در پیجتان ایجاد کنید. ما در اینجا می خواهیم در ابتدا اصول کلی را توضیح دهیم، اصولی که باید رعایت کنید تا پیجتان از نظر کاربران جذاب باشد. هوش مصنوعی و الگوریتم های اینستاگرام را دست کم نگیرید؛ اگر شما به صورت افراطی از این ربات ها استفاده کنید، پیجتان و زحمتتان و تمامی هزینه هایتان به باد می رود؛ زیرا مسدود می شوید. استفاده از هشتگها سبب میشود پستهای اینستاگرامی شما قابل جستجو باشند و در نتیجه، افراد بیشتری پستهای شما را خواهند دید.
سایت منبع